Wednesday, April 30, 2008

Pakatan Rakyat Reaffirms its solidarity with Malaysians

Joint Statement:

Pakatan Rakyat Reaffirms its solidarity with Malaysians

April 13th 2008

The Leaders of Pakatan Rakyat hereby reaffirms their commitment to implement the broad agenda to develop the nation and its desire to create a prosperous society irrespective of ethnicity, religion and culture and uphold human rights. The policies of Pakatan Rakyat are centered on objectives that have been agreed upon and accepted by the leaders of the three parties that are KeADILan, DAP and Pas.

Among these are to develop this country on the basis of justice, create opportunities for all citizens to enjoy national prosperity and to accord priority to those who are poor and marginalized.

Pakatan Rakyat is not the forum nor is it the place for any group or individual to champion personal ideologies or that of its component parties. Although there have been individuals who express personal views that are differ from the agreed agenda of Pakatan Rakyat, those views are clearly personal.

They do not represent that of any of the Parties in Pakatan Rakyat.

As such, all leaders and members of Pakatan Rakyat have been directed to desist from expressing views that contradict those that have been mutually agreed upon by Pakatan Rakyat.

There is no one party that is the backbone of Pakatan Rakyat. In fact, the strength of Pakatan Rakyat is based on principles of equality and spirit of co-operation among leaders of Pakatan Rakyat in keeping with the mandate that has been given to us by the people during the 12th General Elections.

Pakatan Rakyat is determined to implement and bring changes in accordance with the principles of democracy, socio-economic justice, equal economic opportunities and religious freedom. This great responsibility will be borne together in keeping with our pledges made during the 12th General Elections.

Pakatan Rakyat has moved forward by arranging and strengthening policies to be implemented by all the State Governments under Pakatan Rakyat. These will also be adopted by all Pakatan Rakyat Members of Parliament when Parliament is in session. We will announce a general declaration of principles at some later date.

YB Dr. Wan Azizah Ismail, DS Anwar Ibrahim, YB Lim Kit Siang, YB Ustaz Haji Hadi Awang
==========
Kenyataan Bersama: Pakatan Rakyat Bertunjangkan Muafakat Pimpinan dan Rakyat
13 Apr 2008

Para pemimpin Pakatan Rakyat ingin menegaskan di sini bahawa Pakatan amat komited untuk meneruskan agenda besar membangunkan negara dan memakmurkan rakyat tanpa ada sempadan kaum, agama serta budaya dan selaras dengan hak asasi sejagat manusia.

Dasar-dasar Pakatan adalah berpaksikan kepada perkara-perkara yang telah dipersetujui dan disepakati oleh semua pemimpin tiga parti iaitu, KeADILan, DAP dan PAS. Antaranya ialah membina negara ini atas landasan keadilan, membuka peluang untuk semua rakyat menikmati kemakmuran negara dengan memberi keutamaan kepada mereka yang miskin dan terpinggir.

Pakatan bukanlah medan bagi mana-mana pihak untuk memperjuang ideologi persendirian atau parti masing-masing. Walaupun ada pihak-pihak yang memberi pandangan berbeza dari yang telah dipersetujui oleh pemimpin-pemimpin utama tiga parti dalam Pakatan, pandangan itu adalah pandangan peribadi yang tidak sama sekali mewakili mana-mana parti dalam Pakatan. Oleh demikian, semua pemimpin dan ahli dalam Pakatan telah diarahkan menghentikan pandangan yang lain daripada muafakat bersama ini.

Tidak ada parti yang menjadi tunjang Pakatan. Bahkan tunjang kekuatan Pakatan berpaksikan prinsip sama taraf dan berasaskan semangat pemuafakatan pimpinan Pakatan berteraskan mandat yang diberikan oleh rakyat dalam Pilihanraya Ke-12 yang lalu.

Pakatan berazam melaksanakan dan membawa perubahan berlandaskan prinsip-prinsip demokrasi, keadilan sosio-ekonomi, peluang ekonomi yang saksama dan kebebasan beragma. Tugas besar ini kami tanggung bersama selaras dengan janji kami semasa Pilihanraya Umum Ke-12 yang lalu.

Pakatan telah melangkah ke hadapan dengan menyusun dan memantapkan lagi dasar untuk dilaksanakan oleh semua kerajaan negeri yang ditadbir oleh Pakatan dan juga untuk digunapakai oleh semua ahli Parlimen Pakatan apabila Parlimen bersidang nanti. Kami akan mengumumkan satu perisytiharan prinsip yang lebih menyeluruh kelak.

YB Dr. Wan Azizah Ismail, DS Anwar Ibrahim, YB Lim Kit Siang, YB Haji Hadi Awang

No comments: